Saturday 22 October 2016



*ကံအမွားႏွင္​့ခဲဖ်က္​ဟူသည္​*
________________

"ျပီးျပည္​့စံုတဲ့လူရယ္​လို႔ မ႐ွိပါဘူး.. အမွားကင္​းတဲ့လူရယ္​လို႔လဲ မ႐ွိပါဘူး.. ဒါ​ေၾကာင္​့ ခဲတံတစ္​​ေခ်ာင္​းမွာ ခဲဖ်က္​တစ္​ခုက ကပ္​ပါ​ေနတာ​ေပါ့" တဲ့။ သိပ္​ဟုတ္​တာ​ေပါ့။ သို႔​ေသာ္​..
စာရြက္​​ေပၚက အမွား​ေတြကိုသာ ခဲဖ်က္​နဲ႔ဖ်က္​လို႔ ရ​ေကာင္​းရပါလိမ္​့မည္​ ။ စာရြက္​တစ္​ရြက္​မွာကိုပဲ အမွား​ေတြထပ္​ကာ ထပ္​ကာမွားၾကလို႔ ခဲဖ်က္​ရာ​ေတြမ်ားလာခဲ့ရင္​​ေတာ့ မူလကသန္​႔႐ွင္​းျဖဴစင္​​ေနတဲ့ စာရြက္​​ေလးဟာ ခဲဖ်က္​ရာ​ေတြ​ေၾကာင္​့ စုတ္​ပ်က္​ညစ္​ႏြမ္​းၿပီး အျမင္​မလွ ျဖစ္​ရတာပါပဲ။
​ေလာကလူ​ေတြရဲ႕ ​ေန႔စဥ္​ဘဝ​ေတြထဲက အမွား​ေတြဟာ စာရြက္​​ေပၚကအမွား​ေတြနဲ႔ မတူပဲ ခဲဖ်က္​နဲ႔ဖ်က္​သလို ျပန္​ျပင္​လို႔ မရႏိုင္​တဲ့ အမွားမ်ိဳး​ေတြလည္​း ႐ွိတတ္​ၾကတယ္​ဆိုတာ မ​ေမ့​ေစခ်င္​ပါ။ အထူးသျဖင္​့ လူ​ေတြ​ေန႔စဥ္​ ​ေျပာဆို​ေနၾကတဲ့ စကား​ေတြထဲမွာ မွားယြင္​းစြာ သံုးနႈန္​း​ေျပာဆိုမိတဲ့ စကား​ေတြကို မ​ေျပာမိ မဆိုမိ​ေအာင္​​ေတာ့ သတိထား​ေျပာဆိုၾကရပါလိမ္​့မည္​။ စကားတစ္​ခြန္​း မွားယြင္​းသြားၿပီဆိုရင္​ ျပင္​ဖို႔ရာ အင္​မတန္​ခက္​ခဲလွသည္​ကို စကားတစ္​ခြန္​း၏တန္​ဖိုးကို အ​ေလးထားမိသူတိုင္​း သိၾက​ေပလိမ္​့မည္​သာ။
ဒါ​ေၾကာင္​့လည္​း သီတဂူဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီးရဲ႕ ျသဝါဒမိန့္ခြန္​း​တစ္​ခုမွာ "ပါးစပ္​မွာ ခဲဖ်က္​မပါတာ သတိထားဖို႔လိုတယ္​" လို႔ အမိန္​႔႐ွိ​ေတာ္​မူတာ ထင္​ပါရဲ႕။ ​ေလာကမွာ႐ွိတဲ့ တခ်ိဳ႕​ေသာလူ​ေတြက "လူ​ေတြမွာ အမွားနဲ႔မကင္​းၾကလို႔မို႔ ခဲတံ​ေတြမွာ ခဲဖ်က္​ကပ္​​ေပးရတာ​ေပါ့.. အမွားကင္​းသူရယ္​လို႔ ဘယ္​႐ွိပါ့မလဲ" ဆိုၿပီး ဒီအ​ေၾကာင္​းျပခ်က္​နဲ႔ပဲ အမွား​ေတြကို ဆင္​ျခင္​ဖို႔မႀကိဳးစားပဲ အမွားမ်ိဳးစံုကိုပဲ ထပ္​ကာထပ္​ကာက်ဴးလြန္​ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကသူ​ေတြက မ်ားလွသည္​။
ကိုယ့္ဘဝရဲ႕ အတိတ္​သမိုင္း ပံုရိပ္​​ဆိုတာ​ေတြဟာ ခဲဖ်က္​နဲ႔ဖ်က္​သလို ဖ်က္​လို႔ရတဲ့ အရာ​ေတြမွမဟုတ္​တာ။ ကိုယ္​တိုင္​​ေလွ်ာက္​ခဲ့တဲ့ ဘဝရဲ႕လမ္​းေတြမွာ ကိုယ္​သိၿပီး လြန္​က်ဴးခဲ့တဲ့ အမွား​ေတြလည္​း ႐ွိ​ေနႏိုင္​သလို ကိုယ္​ထင္​မွတ္​မထားပဲ က်ဴးလြန္​မိခဲ့တဲ့ အမွား​ေတြလဲ ႐ွိ​ေနႏိုင္​တာပါပဲ။ လူတစ္​​ေယာက္​ရဲ႕ ဘဝသမိုင္​း​ေၾကာင္​း ​ေကာင္​းမ​ေကာင္​း စိစစ္​တဲ့​ေနရာမွာ ပစၥဳပၸန္​လုပ္​ရပ္​တစ္​ခုတည္​းခ်ည္​း ၾကည္​့ၿပီး​ေတာ့ ဆံုးျဖတ္​ရတာမ်ိဳးမဟုတ္​ပဲ အတိတ္​ကပံုရိပ္​​ေတြကိုလည္​း ထည္​့သြင္​းစဥ္​းစားၾကရမည္​သာ။
တခါတရံ လူ​ေတြမွား​ေလ့ မွားထ႐ွိတဲ့ အမွား​ေတြထဲမွာ ကိုယ္​ျပဳခဲ့တဲ့ အမွား​ေတြအတြက္​ သူတစ္​ပါးက စာနာနားလည္​ၿပီး ခြင္​့လြတ္​​ေခ်ဖ်က္​​ေပးႏိုင္​​ေပမဲ့ ကိုယ္​့စိတ္​ ကိုယ္​့သနၱာန္​မွာ​ေတာ့ ​ေမ့မရ ​ေဖ်ာက္​မရ ​ေခ်ဖ်က္​လို႔ မရႏိုင္​တာ​ေတြဟာ ျငင္​းမရ​ေအာင္​ ႐ွိ​ေနတတ္​ၾကတာပါပဲ။
ဒါ​ေၾကာင္​့ ဆရာ​ေတာ္​မ်ား​ေဟာၾကားဆံုးမ​ေလ့႐ွိတဲ့ ​ေနာင္​တဆယ္​ပါးဆိုတဲ့ ဘုရား​ေဟာစကား ထင္​႐ွား႐ွိ​ေနခဲ့တာ​ေပါ့။ "႐ွင္​လူမ်ားတို႔..ငယ္​ခါကလွ်င္​ မသင္​ပညာ ၊ ဥစၥာမစု ၊ သူ႔ကိုခ်စ္​ဖ်က္​ ၊ သူ႔သက္​သတ္​စား ၊ သူ႔မယား၌ ျပစ္​မွားတံုဘိ ။ ပစၥည္​း႐ွိလ်က္​ စိုးစဥ္​းမလွဴ ၊ ​ေမြးျမဴမိဘ မျပဳထႏွင္​့ ဆံုးမမနာ ၊ ဆရာျမတ္​ထံ နည္​းခံမမွတ္​ ၊ အျမတ္​မက်င္​့ ဤဆယ္​ဆင္​့ကား ၊ ႀကီးရင္​့ဇရာ အို​ေသာခါ၌ ၊ ပူစြာ​ေနာင္​တ ရတတ္​စြ၏" လို႔ မဃ​ေဒဝဆရာ​ေတာ္​ႀကီးက လကၤာစပ္​ဆို ဆံုးမ​ေတာ္​မူခဲ့တာ ႐ွိပါတယ္​။ ျပင္​မရတဲ့အမွား​ေတြ​ေပါ့။ တနည္​းအားျဖင္​့ #​ေနာင္​တမရ​ေအာင္​ဒီအမွား​ေတြ​ေ႐ွာင္​ ဖို႔သတိ​ေပးခဲ့တာျဖစ္​သည္​။
ဗုဒၶဘာသာရႈ​ေထာင္​့က​ေန ၾကည္​့ျပန္​ရင္​လည္​း မိမိတို႔ျပဳထားခဲ့မိသမွ်​ေသာ ကုသိုလ္​ကံ အကုသိုလ္​ကံဟူသမွ်တို႔သည္​ ကံကိုျပဳမိခဲ့သူ ကိုယ္​တိုင္​က​ ေမ့​ေလ်ာ့​ေကာင္​း ​ေမ့​ေလ်ာ့​ေန​ေပလိမ့္​မည္​။ သို႔​ေသာ္​ ကိုယ္​ျပဳခဲ့မိသမွ် ထိုကံရဲ႕ သတၱိစြမ္​းကေတာ့ အျမဲတမ္​း online အျဖစ္​နဲ႔ record လုပ္​ထားၿပီးသားမို႔ ​ေလလိုျပာလို ​ေပ်ာက္​သြားမွာမဟုတ္​ပဲ အ​ေၾကာင္​းသင္​့တိုင္​းမွာ renew အျဖစ္​နဲ႔သာ တည္​႐ွိ​ေန​ေတာ့မွာပါ။
​ေလာကလူမ်ား မွားၾကသမွ်​ေသာ အမွားတို႔တြင္​ အ​ေၾကာင္​းကိုစစ္​ "အျမစ္​​ေျမက" ဆိုတာလို မသိျခင္​း(အဝိဇၨာ) ​ေၾကာင္​့သာ မွားၾကသည္​ဟု ထင္​တတ္​ၾကသည္​။ မဟုတ္​ပါ ။ ရံခါျကိဳက္​ႏွစ္​သက္​မႈ(တဏွာ)​ေၾကာင္​့လဲ မ​ေကာင္​းမွန္​းသိလ်က္​ အစြဲအလမ္​း(ဥပါဒါန္​)​ေၾကာင္​့ မွားတတ္​ၾကသည္​သာ။ မသိလို႔မွားၾကသူမ်ားႏွင္​့ သိၿပီးလိုခ်င္​စြဲလမ္​းမႈ​ေၾကာင္​့ အမွားလုပ္​ၾကသူမ်ားကို (၂)မ်ိဳး(၂)စားခြဲကာ ​ေလ့လာၾကည္​့လွ်င္​ အ​ေတြးအ​ေခၚမရင္​့က်က္​​ေသး​ေသာ က​ေလးသူငယ္​မ်ားႏွင္​့လူငယ္​လူရြယ္​မ်ားတြင္​ မသိမႈဦး​ေဆာင္​ကာ မသိလို႔မွားၾကသူမ်ားျဖစ္​ၿပီး သက္​လတ္​ပိုင္​းႏွင္​့လူႀကီးပိုင္​းမ်ားတြင္​ အမ်ားအားျဖင္​့ နွစ္​္သက္​စြဲလမ္​းျခင္​း​ေၾကာင္​့သာ သိလ်က္​မွားၾကသူမ်ားကို ျမင္​​ေတြ႔ရပါသည္​။
ထင္​႐ွား​ေသာ သာဓကျပပါဆိုလွ်င္​ လူအမ်ားႀကိဳက္​​ေသာ ကြမ္​းယာႏွင္​့​ေဆးလိပ္​တို႔သည္​ လူကိုဥပါဒ္​ျဖစ္​​ေစ​ေသာ မ​ေကာင္​းက်ိဳးအျပင္ ​ေငြကိုအပိုကုန္​​ေစ​ေသာ​​ ဆိုးက်ိဳးကိုေပးမွန္​း မသိခင္​က အစမ္​းသ​ေဘာျဖင္​့ သံုးစြဲမိရာမွ ​ေနာင္​အခါ ကြမ္​း/​ေဆးလိပ္​ မ႐ွိလွ်င္​ပင္​္​ မျဖစ္​ဟူ၍ သံုးရင္​းစြဲလမ္​း​ေသာေၾကာင္​့ ဆက္​လက္​၍သာသံုးစြဲ​ေနရပါ​ေတာ့သည္​။ ဤတြင္​ မသံုးခင္​က အက်ိဳးနဲ႔အျပစ္​ကို မသိႏိုင္​​ေသာ (အဝိဇၨာ)က ဦး​ေဆာင္​ၿပီး မွား​ေလသကဲ့သို႔ သံုးစြဲၿပီး​ေနာက္​ ဆိုးက်ိဳးအျပစ္​ကိုသိျမင္​သည္​့တိုင္​ မစြန္​႔ႏိုင္​ပဲ ဆက္​လက္​၍မွားယြင္​းစြာ သံုးစြဲ​ေနျခင္​းသည္​ မသိမႈ​ေၾကာင့္​့မဟုတ္​ပဲ ႏွစ္​သက္​စြဲလမ္​းမိ​ေသာ(တဏွာ-ဥပါဒါန္​)​ေၾကာင္​့သာ ျဖစ္​ပါသည္​။
သို႔ဆိုလွ်င္​ ကြၽန္​​ေတာ္​အပါအဝင္​ စာဖတ္​သူမ်ားအ​ေနျဖင္​့ မိမိတို႔သက္​တမ္​းအ​ေလ်ာက္​ ျပဳမိခဲ့ဖူး​ေသာ အမွားမ်ားစြာတို႔​၌ အထက္​တြင္​ဆိုခဲ့​ေသာ #မသိ၍အမွားျပဳမိျခင္​း ႏွင္​့ #လိုခ်င္​ႏွစ္​သက္​မႈ​ေၾကာင္​့အမွားျပဳမိျခင္​း ႏွစ္​မ်ိဳးတြင္​ ဘယ္​ဒင္​းဘယ္​ဟာ​ေၾကာင္​့ ျပဳမိသည္​့အမွားက သာ၍မ်ားသနည္​းကိုမူ မိမိတို႔ကိုယ္​တိုင္​သာလွ်င္​ အ​ေျဖထုတ္​ၾကရ​ေပ​ေတာ့မည္​။
ငယ္​စဥ္​ကာလ မသိတတ္​ျခင္​း​ေၾကာင္​့ မွားတတ္​​ေသာသ​ေဘာ႐ွိရကား ခဲဖ်က္​​ေဆာင္​ကာ အခါခါဖ်က္​ၾကရ​ေသာ္​လည္​း ငယ္​စ႐ိုက္​သဘာဝမို႔ လြန္​တယ္​လို႔​ေတာ့မဆိုခ်င္​​ေပ။ ထိုအခ်ိန္​အမွားမကင္​းက မသိ​ေသးသျဖင္​့ ​ေျဖသာ​ေသးသည္​။ ႀကီး​ေသာကာလ ​ေကာင္​းက်ိဳး ဆိုးျပစ္​ သင္​့မသင္​့ကို စိစစ္​​ေဝဖန္​ ပိုင္​းျခားႏိုင္​​ေသာ အ​ေတြ႔အၾကံဳတို႔ ကိုယ္​စီကိုယ္​စီ ႐ွိခဲ့ၾက​ေလၿပီ။ သို႔​ေသာ္​ "တရားသိလ်က္​အက်င္​့ခက္​"ဟူ​ေသာ စကားလည္​း႐ွိ​ေသး​ေပရာ ​ေလာကုတၱရာနယ္​ပယ္​က သတ္​မွတ္​​ေသာအမွားမ်ားကို မျပဳျပင္​မလိုက္​နာႏိုင္​ၾကသည္​့တိုင္​ ​ေလာကီနယ္​ပယ္​က သတ္​မွတ္​ပညတ္​​ေသာ သမုတိနယ္​ပယ္​မွ သူတစ္​ပါးတို႔ ကဲ့ရဲ႔ဖြယ္​ ​ေအာ့ႏွလံုးနာဖြယ္​ျဖစ္​​ေသာ မၾကားဝံ့မနာသာ အမွားမ်ိဳးမ်ားကို မမွားမိၾက​ေစရန္​ သတိျပဳဆင္​ျခင္​သင္​့လွသည္​။
လူတိုင္​းအမွားမကင္​းသည္​ကား မွန္​ပါသည္​။ ထို႔အတူ ခဲဖ်က္​ဟူသည္​မွာလည္​း စာရြက္​​ေပၚမွ အမွားကိုသာ ဖ်က္​၍ရႏိုင္​သည္​။ လူတို႔ျပဳ​ေသာ ကံအမွားမ်ားကိုမူ ခဲဖ်က္​က မတတ္​ႏိုင္​သည္​ကိုလည္​း သတိျပဳသင္​့ပါ​ေၾကာင္​း.....။
​ေဇာ္​မ်ိဳး (Kuantan Nicca Dana)

No comments:

Post a Comment